Trettondagsafton idag

Jahapp.. Och vad är det då? Historiekunskaperna är inte precis i topp kan jag påstå.
Kollade upp lite och fann detta; Trettondedagen firas bland kristna till åminnelse av uppenbarelsen av Jesus som Guds son genom hans födelse, genom hans Kristi dop och genom hans första underverk. Detta tema har inom Västlig kristendom kommit att överskuggas av de tre vise männen, som skall ha kommit till Jesus med rökelse, guld och myrra. Dagen före en helgdag kallas afton och vips så har vi trettondagsafton idag! Så nu vet ni de ;P
 
Säkert nån som vet bättre som kanske kommenterar detta nu men så intressant tycker jag inte att de är! Visserligen är alla röda dagar välkomna :)
 
Idag har jag inte uppmärksammat detta något utan passat på att städa och tvätta. Joel har varit borta ihelgen så har varit tomt här hemma. Litegrann av julen rök idag. Alla tomtar och julgranen iaf, allt som är lite julafton över det hela. Ljusstakar och stjärnor lämnar jag kvar till Knut kommer. Är så mörkt och trist ute så kan gott och väl få va mys här inne en stund till!
 
L

Kommentarer
Postat av: Anna

Visst är det mörkt och trist! Ska också börja ta undan lite men har svårt att hitta inspiration...men snart så!

2014-01-07 @ 15:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0