Helgens sista dag

Visst är det bara måndagar och fredagar? Nu är det igen söndag, helgen är slut och en ny arbetsvecka börjar imorgon! Vintern verkar inte heller vilja komma trots "snökanonen" som skulle komma men inte hos oss verkar det som. Fortsätter det så här är det sommar och sol snart! 

I tisdags började vi med Gi inför sommaren. Förra året körde vi samma sak å man mår så bra av de. Maten känns fräsch och min mage som brukar ha problem med katarr sköter sig bara bra! Viktnedgång är ju inte så dumt de heller 😜 
Vägde in mig på tisdagen å vågen va inte på min sida. December har helt klart bestått av allt gott å äta och de visade sig ju. Nu är det så att jag tycker bättre om att ha veckovägningar på fredagar för att få en extra morot över helgen så jag ställde mig på vågen i fredags igen, bara några dagar efter jag vet. Men den visade faktiskt -1,3kg redan! Så det kändes ju kul. Nu vet jag dock att de kommer gå lite trögare då jag kände att jag varit väldigt uppsvälld innan. Men all lycka till till mig och min bästaste sambo att vi kommer va lättare till sommaren :)

Igår blev de liten av en knytis här hos oss då Malin, Marcus och Elias kom. Jag och Malin stog för matlagningen och man kände sig verkligen som "kvinnogöra" som man inte är van vid. Både jag och Joel tycker om att laga mat så vi hjälps alltid åt med alla smaker och allt dyl. Men igår blev det riktigt bra om jag får säga det själv! 
Avokado med skinkröra till förrätt 
Helstekt entrecote med grönsaker i ugn, fräsch sallad och egen gjord rödvinssås, blev så gott!
Till efterrätt blev det mörk chokladmousse med jordgubbar. 
Måste skryta med att det blev riktigt jävla gott! 
Senare på kvällen kom Linus och Alfred och hälsade på. Efter de rullade det bara in grannar. Kent, Jonny, Mäki, Malin, Malin och Mikael. Blev ett hejdundrandes kalas och roligt hade vi. Olika piltävlingar då bla jag vann den sista! Tjoho! Kanske för att jag va nykter å de andra börja bli för onykter men de behöver vi inte säga högt 😜

Idag ska väl det sista med julen bort. Skura golven kanske. Vet inte riktigt vad dagen erbjuder men den brukar rinna iväg ändå. 

Hoppas ni haft en lika bra helg som jag! Blev ett långt inlägg detta men det händer så mycket som man vill berätta om :)

L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0